Saturday 21 April 2012

jalan yang berliku

JALAN

JALAN JALAN YANG BERLIKU
PASTI KITA KAN TEMPUHI
PASTI KAN MENEMUI KITA
KITA PERLU MENONGKAH ARUS
MELAWAN SEGALA HALANGAN DI HADAPAN MATA
AGAR JALA JALAN YANG BERLIKU ITU
DAPAT DILALUI CANTIK BELOK NYA
TETAPKAN HATI AGAR TIDAK TERBABAS DI PERSIMPANGAN JALAN
HIDUP INI TIDAK SEMUDAH ABC,123
TAPI BANYAK LIKU LIKU TAJAM YANG MENANTI DI PERTENGAHAN JALAN
JAGALAH HATI, TEGUHKAN IMAN
PASTI KAU BOLEH TEMPUHI SEGALANYA

(H.HAFIZ , 2012)


puisi ini saya ilhamkan dari kesilapan yang amat besar yang telah saya hadapi. dan kini saya terpaksa berusaha  menaiki balik tangga yang telah saya kecundang dahulu.saya melihatkan masa depan yang cerah. jadi say bangkit balik dan memula kan balik perjalan yang saya tersungkur di pertengahan dengan semangat waja. saya harap kepda pembaca jika anda kecundang cuba bangkit kembali dengan semangat yang teguh dan lawan kembali kesilapan dahulu.

semoga setiap keputusan anda dipilih dengan betul dan tetapkan hati kerana satu langkah boleh mengubah segalanya.





the road that taken us ..

.

No comments:

Post a Comment