Thursday 8 March 2012

hari-hari aku yang asing

Wangi kau lalu
Wangi bagaikan oh bunga
Kau tak kenali
Aku yang selalu perhatikanmu

Berseri bagaikan bintang
Ku tak mahu kau kan hilang di waktu siang

Biar pun aku yang asing
Selalu memikirkanmu
Ku percaya cinta itu memang buta

Harap kau sudi mendengar
Deruan pujaan jiwaku
Melalui lagu ini ohh untukmu


rangkap diatas merupakan sebuah lagu dari band hujan. lagu ini amat bermakna bagi saya kerana tajuknya amat mendalam maksudnya. bagi saya maksud lagu ini amat cantik.
pada pendapat saya lagu ini adelah sikit sikit macam saye punye perangai. aku adelah melihat seorang wanita ini. saya pandang dari jauh jer. tak berani nak berdepan. hanya dengan melihat die tersenyum hati rase terubat jika sakit, sedih jadi gembira. bkan jer saya sorang jer cam nie..ramai jer orang lain sebegini di luar sana...biarlah kita hanya menjadi bayang bayang di waktu siang...dari tersalah langkah dan langsung x dapat ckap,tengok dan berhappy dengan orng yang kita suka tu..

hanya sebuah coretan ringkas sebelum sisa sisa kehidupan di bumi lalang ini habis..

bayang bayang yang setia melihat mu..



No comments:

Post a Comment